המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר תשבית את ההוראה. יו"ר המועצה: "הצעדים אותם מוביל ור"ה עלולים לפגוע בהצלחות המוכחות של האקדמיה הישראלית"

מערכת רדיו חיפה פרסום: 09:13 - 18/05/23
הטכניון | צילום: SHUTTERSTOCK
הטכניון | צילום: SHUTTERSTOCK

שוב שביתה באקדמיה: המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיעה היום (חמישי) על הפסקת ההוראה החל מיום ראשון הקרוב (21.5) במספר אוניבריסאות, בהן חיפה והטכניון, בטענה כי במשך חודשים ארוכים וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), יחד עם משרד האוצר והות"ת, אינם נותנים מענה ענייני לדרישתם לתיקון השכר בגין השחיקה שחלה בו מאז הסתיים ההסכם הקודם.

פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות: "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי. למרות בקשותינו לחידוש ההסכם נאלצנו להמתין זמן רב להתנעתו של מו"מ.

"למעלה משנה וחצי אנו מקיימים משא ומתן על חידוש הסכם השכר, אבל למרות שאנחנו מגיעים למו"מ בלב פתוח ונפש חפצה ומציעים פתרונות – נדמה כי הצד השני, ובעיקר וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), מושך את הזמן, מקיים דיוני סרק, מתבצר בעמדתו ואינו מעוניין באמת להגיע להסכם. ההשכלה הגבוהה היא קטר הצמיחה של המשק בישראל, והצעדים אותם מוביל ור"ה עלולים לפגוע בהצלחות המוכחות של האקדמיה הישראלית. ראוי שמדינת ישראל תקצה את המשאבים המתאימים גם לחברי הסגל – לאחר שמצאה לנכון להקצות אותם לסקטורים אחרים.

"אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, אלא רק תיקון שכרנו בהתאם לשחיקה שהשכר כבר ספג ועוד יספוג; לא רק שהדרישה הבסיסית שלנו נופלת על אוזניים אטומות, אלא שאנו נתקלים חדשות לבקרים בדרישות נוספות לשינויים מרחיקי לכת שמטרתם לשנות לרעה את מבנה השכר ותנאי העבודה שלנו.

"הדברים הגיעו לשיא בימים האחרונים כאשר עלתה דרישה הזויה ומקוממת שמשמעותה הפחתת שכר לחלק מחברי הסגל. ההתנהלות הזו מצד ור"ה הביאה את המשא והמתן למבוי סתום. במשך זמן רב נמנענו מנקיטה בצעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות, אבל לצערנו – נוכחנו לדעת שרק השימוש בצעדים ארגוניים עשוי להוביל להתקדמות במו"מ. לא רצינו בכך, אבל ההתנהלות המתמשכת של הנהלות האוניברסיטאות בעידוד גורמי המדינה פשוט לא מותירה לנו ברירה אחרת".