בנאום הנציחון הודה יהב לתומכיו, הבטיח לאחד את העיר, לסיים את הנתק מירושלים והודה לקליש על הקדנציה: "בחמש השנים נקבע את מיקומה של חיפה כבירת מטרופולין הצפון ועיר העתיד של צעירי ישראל"
ראש עיריית חיפה הנכנס, יונה יהב, נשא הלילה (שני) נאום ניצחון ממכללת תלתן ברחוב העצמאות. בנאומו הודה יהב לבוחריו ותומכיו, דיבר על הקשר עם ירושלים, המתיחות הביטחון מצפון, הפילוג בין המגזרים בעיר וגם הודה לעינת קליש, ראש העיר היוצאת.
על פי נתוני משרד הפנים, בתום ספירת 100% מהקלפיות, יהב זכה ל-62.6% מקולות הבוחרים, ודוד עציוני קיבל 37.4% מהקולות. חמש שנים לאחר שהודח מתפקידו כראש העיר – יהב חוזר אל בניין העירייה כמנצח.
יהב דיבר אל מול אולם מלא בתומכיו בין היתר במועצת העיר הנכנס. בין הנוכחים במקום – יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה, יו"ר ש"ס לשעבר אבי ויצמן, יו"ר סיעת אחדות הציונות הדתית יוסי הניג, חברי סיעת הירוקים, יו"ר סיעת אני חי פה קיריל קארטניק, ועוד רבים.

"חיפאיות וחיפאים אהובים. את האמת? התגעגעתי, כמה אני אוהב את העיר הזו", פתח יהב. "אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי וליווה אותי במערכת הבחירות הזו. אני עוד אודה לכל אחד ואחת מכם ומכן אישית על כל העבודה המסורה, לילות כימים כדי לדאוג לעתידה של חיפה היפה שלנו. תמה מערכת הבחירות, מעתה כולנו חיפה אחת.
"אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל: תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה, מעכשיו אנחנו עובדים ביחד. אני מישיר מבט לכל מקבלי ההחלטות בישראל – חיפה לא תהיה עוד בעדיפות שנייה. חיפה first, חיפה לפני הכל. חיפה צריכה להתכונן היטב לכל תרחיש ובכלל זה למלחמה, חיפה תנצח את נסראללה!".
יהב המשיך ואמר: "עם שובי לתפקידי אני מתכוון לאחד את כל חלקי העיר, יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים. דתיים וחילונים כאחד – עם אחד. חמש דתות, עיר אחת טובה ושוויונית לכולם".
לסיכום הודה לקליש: "אני רוצה להודות לראשת העיר היוצאת עינת קליש רותם על תקופת שירותה למען העיר. אני שב לתפקיד חיי, להתחיל תיקון גדול למען חיפה ותושביה. אלו יהיו חמש שנים בהם נקבע את מיקומה של חיפה כבירת מטרופולין הצפון וכעיר העתיד של צעירי ישראל.
"אני רוצה לאחל לכולנו ובפרט לחיילי צה"ל הנלחמים עבורינו, ול-134 החטופים שנמצאים עדיין בשבי החמאס שהם ישובו למשפחותיהם בקרוב שלמים ובריאים".
יו"ר ועד עובדי העירייה, אמנון עידו, בירך אותו: "לאחר חמש שנים קשות ומאתגרות יונה יהב חזר לתפקיד ראש העיר. אין לי ספק שבכוחות משותפים נצעיד יחד את העיר קדימה. בהצלחה".















