מאמן מכבי חיפה, ברק בכר, במסע"ת לקראת המשחק הראשון של העונה מול עירוני טבריה: "צריך לבוא כמו שצריך, עם הקהל בסמי עופר אנחנו נבוא ונעשה משחק טוב". על עזיבת המגן הצרפתי: "ההנהלה נתנה לקורנו הצעה מאוד יפה, הוא אחד השחקנים הטובים שהיו פה ולא קל להיפרד משחקן כזה משמעותי" ומחליפו: "מאוד רצינו שיגיע, מוכשר ומתאים לDNA של מכבי חיפה". שון גולדברג הוסיף: "אנחנו באים מוכנים על כל הקשיים מסביב, יש כאן סגל מצוין ואנחנו נראה את זה על המגרש"

מערכת רדיו חיפה פרסום: 18:03 - 22/08/24

מכבי חיפה תפתח ביום שבת את עונת 2024/25 במשחק מול העולה החדשה עירוני טבריה. הירוקים קיימו הערב (חמישי) מסע"ת ראשונה לעונה לקראת המשחק והמאמן ברק בכר שפך אור על ההכנות לעונה. בפתח דבריו המאמן נגע בפרויקט ההנצחה של אוהדי הקבוצה, והפעם לזכרו של נתי אלפסי זיכרונו לברכה, אוהד הקבוצה שנפל בקרב בדרום רצועת עזה.

את הצד המקצועי פתח בהתייחסות לשחרורו של קורנו ואמר: "עזב אותנו פייר קורנו שעשה שנתיים מדהימות. הוא תרם המון למועדון וגם המועדון תרם לו ועזר לו להגשים את החלום שלו שזה לשחק בליגה הראשונה בצרפת. הוא קיבל הצעה מאוד נדיבה מהמועדון, אבל אני מאחל לו הצלחה ואני שמח בשבילו. גם אצל סונדגרן העניין המשפחתי היה מאוד חשוב והגענו להחלטה משותפת שהוא יעזוב. אחרי שנכשלנו במשימה שלנו באירופה אין צורך בסגל של 30 שחקנים. יהיו שחקנים שיעזבו ושחקנים שיגיעו, אנחנו עובדים קשה על מנת לעצב את הסגל ונגיע למטרה הזאת".

על החתימה של אנסימבה המחליף המיועד: "זה שחקן שמאוד רצינו שיגיע, שחקן מאוד מוכשר, מתאים ל-DNA של מכבי חיפה. נבדוק את הכושר שלו, הוא הגיע מפגרה. נשב ונבדוק את מצבו הגופני ולאט לאט נכניס אותו לעניינים. הוא צריך למלא חלל גדול ואני מאמין שהוא יעשה את זה".

על סיפור דיא סבע: ”כל הסיפור איתו קשור למחלוקת שאנחנו נתקלים בה בכל מקום במדינה לאור המלחמה, אני לא יכול לשפוט אף אחד. מאז 7 באוקטובר דיא סבע דיבר לא פעם ולא פעמיים, התנצל וגינה, עשה מה שהוא יכול. היום הוא היה באוהל ההנצחה של הקבוצה בסמי עופר כאות הזדהות. מבין את כל הדעות, אנחנו בסיטואציה לא נורמלית, יש כאלה שבעדו ויש כאלה שנגדו, בסופו של דבר האוהדים כולם בעד מכבי חיפה, חשוב לסגור את זה בתוך המשפחה, למלחמה הזאת יש השלכות ועוד יהיו לה השלכות. בכדורגל יש את הזכות והכוח והיכולת לתת קצת שפיות, קצת נחת ובריחה מהמציאות הלא נורמלית שאנחנו נמצאים בה. חשוב לחבק את זה ולהתעסק בכדורגל, זה הצד שלי”.

ברק ודיא באוהל ההנצחה של אוהדי מכבי | צילום: עמותת היציע הצפוני

על ההכנה לעונה בצל המלחמה אמר: ”לא באים לסכם אם ההכנה הייתה טובה או לא, אנחנו עדיין בתחילת העונה, ברור שהייתי רוצה עכשיו שיהיו לי עוד 3-4 שחקנים, אבל יש רצוי ויש מצוי, אנחנו בתקופה לא נורמלית, עובדים קשה על הרבה עסקאות וחלק נופלות ברגע האחרון, אבל יש הרבה עניינים בתקופה האחרונה סביב הקבוצה ונקווה שיבשילו לכדי עסקאות. אנחנו עובדים על זה, מאמין בכל המערכת הזאת מהראשון עד האחרון, יש בסיס טוב וקבוצה חזקה, צריך להסתכל על מה שטוב ומה שיש כרגע, יש משחק בשבת בליגת העל מול קבוצה שתשחק בליגה אחרי הרבה שנים, נצטרך לבוא כמו שצריך ואין לי ספק שעם הסגל שלנו ובאצטדיון סמי עופר נעשה משחק טוב ונתחיל ברגל ימין, זו המטרה”.

 על שריף וחוליית ההגנה אמר: “יש לנו שוער טוב, אנחנו סומכים עליו, הוא יעשה את העבודה ואנחנו מאמינים בו. לגבי ההגנה, אני חושב שיש לנו הגנה מספיק טובה. מגיע מגן שמאלי, יש את קני סייף שמגיע לו מזל טוב, הוא נכנס במחצית השנייה אחרי שלא ישן כמעט יומיים, יש את גולדברג וסק, לא חושב שצריכה להיות לנו בעיה בהגנה. כל משחק לגופו, יש לי ביטחון בסגל ובשחקני ההגנה”. עוד הוסיף המאמן: ”אני תמיד חיובי ומאמין במה שיש, זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לחזק, אבל צריך להאמין במה שיש ואני באמת מאמין”.

על השינויים בסגל מהשנה שעברה אמר: ”לא מתייחס למה שהיה שנה שעברה, אני לא מסתכל על מה שהיה או מי השחקן ומה הגיל ומה המוצא. אני רואה מי טוב, יצאנו למחנה אימון, למדתי את השחקנים שאני מכיר ופחות מכיר, זה שהודחנו מאירופה זה גם משנה את התמונה, לא צריכים סגל של 30 שחקנים. יד ביד ננסה לעצב את המועדון, אולי נשחרר יותר שחקנים ונביא פחות, אבל זה לא אומר שהקבוצה לא תהיה חזקה”.

על האפשרות שגל העזיבות ישפיע על יתר הזרים (פיירו וסק) אמר: ”הכל יכול לקרות, אבל בסוף לכל שחקן יש את הסיפור שלו, הגיל שלו, החוזה שלו והתנאים שלו, וצריך להתייחס לגבי מקרה ספציפי של כל אחד. מעבר לזה שסק ופיירו מצוינים, הם אישיות בחדר ההלבשה, איך שפיירו הגיעו אחרי החמישייה מהאולימפית הכל השתנה, הוא הרים את כולם ונתן ביטחון. יש בו משהו הרבה מעבר לשחקן כדורגל, וגם סק הגיע מאוד רעב ונחוש אחרי מה שעבר. הוא רוצה להחזיר לצוות, המועדון והקהל על האהבה שהוא מקבל, הם מאוד משמעותיים מקצועית וגם מעבר”.

ברק במסע"ת | צילום: עומרי שטיין,ONE

מי שנכח גם במסע"ת היה הבלם שון גולדברג שאמר: "המטרה שלנו הייתה לשחק באירופה, עשינו את זה באופן רציף בשנים האחרונות, כמובן שזה מאכזב עבורנו אבל זה קרה. ברור שזה מבאס וחבל לנו. היו גם הרבה נקודות אור במשחק השני. אנחנו באים להראות על המגרש מה אנחנו שוום. יהיה לנו פחות עומס עכשיו, יהיה לנו יותר זמן לנוח ולהתארגן בין משחקים. כמובן שרצינו מאוד לשחק באירופה, אבל מסתכלים גם על הצדדים החיוביים".

על הסגל שהשתנה: "בכדורגל יש דינמיות, דברים משתנים בטח מעונה לעונה. בסופו של דבר היו שחקנים מדהימים שעשינו דברים גדולים ביחד, אבל יש פה סגל נהדר, חבר'ה שהוכיחו את עצמם, ואני בטוח שכולנו נראה לכם מה אנחנו שווים".

לקראת טבריה אמר: "אנחנו בעיקר מסתכלים על עצמנו. חשוב לנו לעשות התחלה טובה שתמשיך איתנו קדימה. אנחנו מכבדים מאוד את טבריה, יודעים שהם מנסים לשחק כדורגל התקפי ותוסס, אבל נבוא לעשות תוצאה טובה".

על שת"פ עם סק ומצבו האישי: "הוא אישיות מדהימה, הוא חיובי ושמח ומחייך. הוא מאוד מאושר מהתמיכה של הקהל ושל כל האוהדים. אנחנו בקשר טוב שנינו, ורוצים לייצב את ההגנה ולעשות עונה טובה. הוא מוכן ודרוך".