ברכת ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, לפתיחת שנת הלימודים החדשה מלאה בעצות מהחיים. כזיכרון אישי הוא בחר לספר על מבחן בפיזיקה לא מוצלח במיוחד ומה היתה הערתה של המורה על המבחן. טור אישי, במיוחד ל"רדיו חיפה"

מערכת רדיו חיפה פרסום: 17:05 - 29/08/24
אלי דוקורסקי מראיין את יצחק שמיר במסגרת מועצת הנוער | צילום: אלבום משפחתי
אלי דוקורסקי מראיין את יצחק שמיר במסגרת מועצת הנוער | צילום: אלבום משפחתי

"עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, אני נרגש כבראשונה. זהו רגע מיוחד שבו תלמידינו חוזרים אל ספסלי הלימוד, מלאי מרץ וחשק ללמוד ולגלות עולמות חדשים.

לתלמידות ותלמידי כיתה א' היקרים, שמצטרפים לבתי הספר המצוינים בקריית ביאליק, אני מבקש להעביר לכם ברכה חמה במיוחד. המעבר לבית הספר הוא צעד חשוב ומרגש, וכולנו כאן כדי לתמוך בכם. אל תתביישו לשאול שאלות, להתיידד עם חברים חדשים ולגלות את כל מה שהעולם החדש הזה מציע לכם.

שנת הלימודים הקרובה תעמוד אף היא בסימן הדריכות הביטחונית. אולם החשוב מכל, היא תציב בפניכם אתגרים חדשים ומורכבים. תלמדו ותתמודדו עם שינויים טכנולוגיים מהירים, עם מידע שוטף ועם קצב חיים אינטנסיבי. יחד עם האתגרים, מגיעות גם הזדמנויות חדשות. הזדמנות לפתח את הכישורים והיכולות של כל אחד ואחת מכם, הזדמנות לצמוח ולהתפתח כאנשים וכחברה. אני מאחל לכם שנת לימודים מוצלחת ופורייה.

כזיכרון אישי, בחר דוקורסקי לשתף את הסיפור הבא: "כתלמיד תמיד נמשכתי למקצועות ההומניים, והרבה פחות למקצועות הריאליים בבית הספר. באחד המבחנים בפיזיקה פשוט לא ידעתי את החומר, הסתכלתי ימינה ושמאלה וסביבי ראיתי את כולם משיבים לשאלות. אז אם נשתמש בסלנג של הצעירים פשוט 'חירטטתי', כתבתי דפים על דפים של תשובות. לאחר כשבוע המורה החזירה את המבחן ובו היה כתוב: 'לידיעתך: נבחנת בפיזיקה, לא בספרות. נא להיבחן שוב'".