סיפורה המרגש של טלי צים מאירמן, שהצילה במהלך המלחמה תינוקות שרק נולדו באמצעות חלב אם, זיכה אותה באות הוקרה מיוחד כסיפור גבורה יוצא דופן מטעם החברה הישראלית לאיכות ברפואה. "זאת זכות ענקית עבורי לעזור לתינוקות ולאימהות בשעתן הקשה ואני מודה על הזכות הזאת", אמרה טלי

מתוך עשרות רבות של סיפורי גבורה שסופרו והוגשו במסגרת הכנס השנתי לאיכות ברפואה בנושא איכות בשגרת חירום, סיפורם של תינוקות המלחמה סופר כסיפור יוצא דופן. סיפורה הנדיר ויוצא הדופן של טלי צים, אחות פגיית כרמל, הצליח לרגש את כולם והוא זיכה אותה באות הוקרה מכובד ומיוחד.
טלי צים מאירמן עובדת כבר 25 שנה במסירות כאחות בפגייה ויועצת הנקה בכירה בבית החולים כרמל מקבוצת כללית. מאז פרוץ המלחמה היא מתנדבת בבנק החלב הארצי כחלק מצוות הפסטור של בנק החלב. במהלך המלחמה היא גם דאגה לחלב לתינוקות שאימותיהם נהרגו עם פרוץ הזוועות ב-7.10.

"במהלך אותה שבת נוראית התחלתי לקבל טלפונים מנשות קבע, מטופלות שלי ממרפאת ייעוץ ההנקה אותה אני מנהלת מזה 7 שנים במרפ"א צפון במסגרת שירות מילואים", מספרת טלי. "אחת האימהות סיפרה שהוקפצה חזרה לבסיס בשל תפקידה מחופשת הלידה (שבועיים לאחר לידה) וכי עליה לעזוב את התינוקת שלה אותה היא מניקה. אין לה רזרבות של חלב אם שאוב והיא מאוד רוצה לשמר את ההנקה. בהמשך גם פנו אלי אימהות נוספות, חלקן כבר חזרו לשרת בשירות קבע, אשר אינן מצליחות לשמר את כמויות החלב שלהן בשאיבה כפי שהיו רגילות.
"בנוסף היו פניות לבנק החלב של אימהות שנפצעו ב-7.10, אימהות שבשל הסטרס והמתח הרב אינן מצליחות לשמר את ייצור החלב, והגיעו פניות מרגשות של אבא ומשפחות אשר האימא נרצחה וביקשו לקבל חלב כמזון שינחם ויעזור לתינוקות להתמודד עם האובדן, או כפי שקראתי לכך – 'מנה של אימא'".

טלי מספרת כי גם גם בקבוצת הווצאפ של הנשים המניקות שנמצאות בקבע החלו להגיע בקשות לתרומות חלב אם מנשים אחרות. "הרגשתי שאני צריכה לעשות משהו אשר יעזור לנשות הקבע המקסימות הללו לבצע את עבודת הקודש שהן מבצעות ולשרת את המדינה, אך יחד עם זאת לשמר את חלומן להניק ולשמר את ייצור החלב שלהן עבור תינוקן ולדאוג להן לחלב בטוח עבורם".
טלי התייעצה עם מנהלת בנק החלב, ד"ר שרון ברנסבורג צברי, ולאחר סבב התייעצויות יצאה הנחיית חירום לגבי אספקת חלב אם מהבנק, בה צוין כי כל אישה אשר נדרשת לחזור לשירותה בצבא, בין אם גויסה במילואים ובין אם שירות קבע, תהיה אוטומטית זכאית לקבלת חלב מבנק החלב.
"זאת זכות ענקית עבורי לעזור לתינוקות הקטנים ולאימהות בשעתן הקשה ואני מודה לכולם על הזכות הזאת ועושה אותה באהבה גדולה", אמרה האחות טלי.

אהובה טל, מנהלת האחיות בכרמל, בירכה והודתה לטלי על תרומתה ונתינתה יוצאת הדופן: "טלי מתנדבת ופועלת בבנק החלב היחיד בישראל של מד"א מיום הקמתו. במשך שנים טלי מנהלת מרפאת הנקה לנשות צה"ל בקבע כחלק ממילואים שלה בעצמה ובעת הקרבות ובלחימה בחזית טלי מעניקה ופועלת בבנק החלב בנוסף לעבודתה למען התינוקות וההורים הצעירים ומכל הלב".











