קבוצת הסינטה בר עשתה זאת שוב והבוקר (שני) הם פתחו בשכונת רמת הנשיא סניף נוסף לבייקרי סטור לאוני, אך הפעם עם טוויסט. מאחורי ויטרינה גדושה במאפים מגרים ועמדת קפה, ניתן להשקיף על תהליך הייצור המלא של אפיית הקינוחים, המאפים והלחמים הטריים. אגב, הם עם הפנים קדימה לפרויקט הבא

נדמה שכל מה שהם נוגעים בו הופך לקסם. הם, זו קבוצת הסינטה בר, אחת מהקבוצות הקולינריות היותר חזקות בחיפה בבעלות משפחות שחרית ולסרי, עם 6 מסעדות, קונדיטוריה, מפעל לייצור פסטה טרייה ומהבוקר (שני) בייקרי שהוא גם מפעל ייצור בשכונת רמת הנשיא.
זהו למעשה סניף שני לבייקרי סטור לאוני מהמרכז המסחרי איינשטיין, אך עם טוויסט. "זהו שילוב של בייקרי עם הלאוני שלנו", אומר מנכ"ל הקבוצה אלי שחרית, "בשטח של 350 מ״ר יצרנו מקום מהמם. בחלק האחורי הקמנו מפעל יצרני עם שקיפות מלאה של הייצור, כך שכל מי שנכנס לאזור הקפה, יכול לצפות בכל התהליך של יצירת מאפים, קינוחים ולחמים טריים בעבודת יד".
למרות שבבעלות הקבוצה מסעדות מצליחות כמו סינטה בר, סינטה בר אקספרס, ממבו מילאנו, מר באן בורגר, פריקו – דטרויט סטייל פיצה ולאוני, נדמה כי המקום החדש הוא הבייבי שלהם ובגללו הם עברו המון לילות ללא שינה. "עבדנו על המקום הזה כמעט שנה, זה היה ממש כמו לידה", אומר שחרית, "זהו אחד הימים הכי מרגשים מבחינתי, לפתוח קולינריה ברמות הכי גבוהות באזור די צדדי בחיפה. הרגשנו שלצפון חיפה גם מגיע מקום מעולה. ובלב הפרויקט שילוב עובדים עם מוגבלות בתפקוד גבוה, כי מעבר לאוכל מצוין יש כאן גם דרך. שיא ההתרגשות. באמת".

הוויטרינה מלאה במאפים ריחניים ומיוחדים כמו קרואסון גנאש שוקולד ותותים (26 שקל); פאן סוויס וניל שוקוצ'יפס (22 שקל); קוביית פיסטוק עצומה (28 שקל); בריוש שוקולד ובריוש גבינה (16 שקל); ביסטוק שקדים (26 שקל). במלוחים יש מאפה כרישה וזעתר (26 שקל); מאפה פטריות יער (24 שקל) ובורקס גבינה (24 שקל). הכריכים, שכל אחד מהם מוגש בלחם שונה, יש בייגל טוסט קלאסי (34 שקל), כריך סלט ביצים (26 שקל); כריך מקושקשת (30 שקל) וכריך טונה עם ביצה קשה (36 שקל). יש גם עוגות וניתן לקנות פרוסה בודדת, כמו בסקית (29 שקל); עוגת פירות יער ללא גלוטן (29 שקל); עוגת יום הולדת עם סוכריות צבעוניות (29 שקל) ועוגת גזר ללא גולטן (29 שקל). ויש גם את המאפים הקלאסיים, כמו קרואסון חמאה (18 שקל); פטיסייר פירות (24 שקל); גבינית (21 שקל); בורקסים קטנים במגוון מילויים ורוגלך (9 שקל ל-100 גרם).
במקררי המעדנייה יש סלטים טריים, מוזלי בטעמים, גלידות של סטודיו ג'לאטו, מוצרים קפואים של חברת אדוס – קובנה חמאה, או ג'חנון בעבודת יד לאפייה עצמית והמוצרים הקפואים של אלקטה מבית פרש פסטה, המפעל ליצור פסטה טרייה בעבודת יד של קבוצת הסינטה בר. על המדפים יש עוגיות בייצור שלהם וכן מוצרים מיוחדים אחרים, יינות, משקאות לא שגרתיים וכן מוצרי אווירה וכלי בית.


הקונדיטורית הראשית היא נועה אלימלך, אך מי שאחראי על הצד הקולינרי של הקבוצה הוא השף הראשי, רם לסרי שאומר: "הכל מיוצר אצלנו מאפס, בשקיפות מלאה, כי לנו אין סודות מלבד שימוש בחומרי גלם המשובחים ביותר. זה לא עוד בית קפה, אלא שילוב מדויק בין בייקרי שהוא גם מפעל ייצור חי ונושם לבין קפה מושלם ומכירה של מוצרי מעדנייה ייחודית בה כל מוצר נבחר בקפידה".
למרות ההתרגשות מהרך הנולד, אתה כבר עם הפנים קדימה.
"נכון, אנחנו עובדים על מקום חדש בנוה שאנן, שזו תהיה בעצם מסעדת המפעל, אבל משהו שעוד לא נראה פה, עם ארוחת בוקר איטלקית מאוד מיוחדת, אבל נשאיר משהו להפתעה".
"שם זו תהיה הבשורה לחיפה", אומר שחרית, "לקחתי את טובי המומחים בקולינריה, את אדריכל דן טרוים שנחשב בטופ 3 כאדריכל קולינריה וסביבו אלופי עולם בתחום. נו״ש תקבל הצגה".
לאוני, שונית 12, מתחם וילאר, רמת הנשיא. שעות פעילות: א'-ה' 16:00-7:30, שישי 14:00-7:30. המקום בהרצה, כך שהשעות עשויות להשתנות. כשר.

















