בשמו, בשם סגניו וחברי מועצת העיר קרית ים, ראש העיר דוד אבן שולח ברכה לעולים לכיתה א' לכבוד פתיחת שנת הלימודים ומשתף בטור אישי זיכרון נוסטלגי מהימים בהם היה תלמיד

״ברוכים הבאה לכתה א'. כולנו נרגשים יחד אתכם ביום הזה וצועדים אתכם בדרך למסע מרתק מאתגר, ובעיקר מצמיח.
בשנים האחרונות פתחנו בתי ספר ועשרות גני ילדים. משפחות רבות מכל רחבי הארץ בוחרות לבנות בקריית ים את ביתם. מערכת החינוך בקריית ים זוכה להערכה עצומה במשרד החינוך ורק בשנתיים האחרונות זכינו בלא פחות מחמישה פרסי חינוך יוקרתיים.
יש לנו מנהלות, מנהלים, מורות, מורים וצוותי חינוך נפלאים ובהזדמנות זו אנו מכירים להם תודה על העשייה החינוכית מתוך שליחות המתובלת בהמון אהבה לדור הצעיר.
חודש אוגוסט הינו מורכב לכל ההורים בישראל. אתם עשיתם את זה בגדול והודות להתמודדות האצילית שלכם, ילדיכם צברו סך חוויות ונרגשים להיכנס ברגל ימין לכתה א'.
מדינת ישראל נמצאת במציאות בלתי נתפסת. לא ברור היכן יפתחו את שנת הלימודים אלפי תלמידים מצפון ומדרום. אנחנו, חייבים לחזור לבסיס. לאהבה, לאמונה ולביחד. רק כך נוכל לנצח את הכל.
אני מאמין גדול בחינוך, וכמי שצמח במערכת אני אומר לכם הורים יקרים, יש משפט אחד שתמיד מלווה אותי כדרך חיים ונועד להאיר לדור הצעיר את הדרך: 'אני מאמין בך'. אין כמו אהבה של אבא או אמא לילדים ואתם המגדלור. 'יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם'.
יחד, כל משפחת קרית ים מתפללת לשובם כל כל החטופים הביתה במהרה ומי ייתן ואלוהים ישמור על כל חיילי צה"ל וכוחות הביטחון".
לסיום, ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור משתף בחוויה נוסטלגית מימי בית הספר: "אם הייתי יכול להעביר לכם במילה אחת את שנות לימודי בפנימיה האגדית ימין אורד אז ללא ספק הייתי בוחר במילה חברות. בגיל 14 בחטיבת הביניים, כבר אז ניצוצות ההובלה והמנהיגות שבי בלטו, שימשתי כיו״ר מועצת התלמידים, הייתי אהוד על כולם ועבורי המילה חבר היתה הרבה יותר ממילה. היא דרך חיים.
לא אשכח איך יותר מפעם אחת רתמתי את כל הכתה למשחק שליכד את כולנו, איך לא, כדורגל. ודווקא המורים העריכו בנו את תכונות השובבות והפיחו בנו תמיד אמונה, לזה שכל אחד מסוגל עם נחישות והתמדה להגיע להישגים. כשהיינו תלמידים, לא היה אייפון ולא טאבלט אלא המהות היתה ביחד, לשחק וללמוד ביחד. זה נוף ילדותי ואלו הזיכרונות הכי טובים להיות תלמיד בעידן שבו קיבלנו ערכים והכי חשוב אמונה כי כשאתם מאמינים בילד, זהו, פילסתם לו את הדרך קדימה".














