בשורה משמחת: רופא עולה חדש שיעבור לגור בעכו ויעבוד בפריפריה יזכה למענק מדינה בגובה 400 אלף שקל. כך נקבע בפגישה אתמול (שלישי) בין שר העלייה והקליטה לראש עיריית עכו שאמר: "זוהי בהחלט בשורה משמחת במיוחד עבורנו שנועדה בראש ובראשונה לעודד את העלייה והקליטה בעיר עכו"

בתיה גלעדי פרסום: 10:55 - 18/09/24
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר בעיריית עכו | צילום: דוברות העירייה
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר בעיריית עכו | צילום: דוברות העירייה

רופא עולה חדש שיעבור להתגורר בעיר עכו ויעבוד במקצוע הרפואה בפריפריה יקבל מענק בגובה של 400 אלף שקל מהמדינה. כך בישר אתמול (שלישי) שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר לראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש במהלך ביקורו בעיר.

מדובר במענק כספי גבוה שיינתן על ידי משרד העלייה והקליטה בפריסה של שלוש שנים. "זוהי בהחלט בשורה משמחת במיוחד עבורנו", אמר ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש, "שנועדה בראש ובראשונה לעודד את העלייה והקליטה בעיר עכו".

לדבריו, העיר עכו תסייע לאוכלוסיית הרופאים העולים החדשים בקליטתם בעיר ותנגיש להם באמצעות אגף הקליטה את סל ושירותי הקליטה, לו הם זכאים על פי חוק.

במהלך הפגישה ביקש ראש העיר מהשר לסייע בתקציבי הפעלה לשימור חיי קהילת בני המנשה בעיר וזאת לאור הצפי שמשפחות נוספות עתידות להגיע לעיר. כמו כן, ביקש ראש העיר לסייע בעידוד הבאת עולים חדשים מצרפת לעיר ולתקצב לצורך כך רכז עבור קליטת עולים אלה. בנוסף ביקש ראש העיר לסייע בתקצוב עבור פעילות בני נוער עולים.

שר העלייה והקליטה אמר, כי העיר עכו מאוד חשובה ויש לה אתגרים משלה. "נסייע ככל שניתן בחיזוק ועידוד העלייה באמצעות פרויקטורים של המשרד. זו שעה חשובה לעם ישראל, למדינת ישראל ולגליל", הוסיף השר.