בבית העלמין הצבאי בחיפה הובא היום למנוחות רס"ר אלכס פילין ז"ל, תושב חיפה שנפל בקרב בדרום לבנון. מפקדו הישיר ספד לפילין וסיפר כי הוא התנדב לצאת למשימה במקום חברו, אך לא שב ממנה. אחותו הקטנה ספדה: "תמיד כיוונת ליותר, ועכשיו אתה הכי גבוה שיש. מבטיחה לשמור על הזיכרון שלך חי"

עומר מוזר פרסום: 13:31 - 21/06/26
הלוויתו של רס
אימו ואלמנתו של אלכס פילין ז"ל | צילום: עומר מוזר

בבית העלמין בחיפה הובא היום (ראשון) למנוחות רס"ר אלכס פילין ז"ל, לוחם במפקדת אוגדה 36, שנפל בשבוע שעבר בקרב בדרום לבנון. מאות הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, לאחר קריאת המשפחה: "אל תתנו לו ללכת בדרכו האחרונה לבד".

את העיר חיפה ייצג ראש העיר יונה יהב וחברת מועצת העיר מסיעת חיפה ביתנו, טטיאנה ג'ון. לא נכח בהלוויה נציג המדינה. מתן, חברו של אלכס, הקריא את דבריה של דריה, אלמנתו של פילין: "אהוב שלי אני אתגעגע אליך נורא, לצחוקים שלנו, לאושר, לאהבה האינסופית שנתת לי ולבת שלנו. תודה שזכיתי לאהוב אותך ולהיות אהובה, תודה שזכיתי להיות מאושרת, תודה שאני ואתה הורים לאמילי שלנו. אזכור אותך תמיד. אני אספר לאמילי כשתגדל שאבא שלה היה גיבור. אנחנו אוהבים אותך מאוד, תשמור עלינו מלמעלה".

ילנה, חברת המשפחה, הקריאה הספד בשם האם השכולה: "תודה לך על הכול בן אהוב. אימא אוהבת אותך ותאהב אותך תמיד. אני מודה לאלוהים על כל יום שהיית איתנו. בני היקר, תמיד תהיה בליבנו, בזכרוננו ובאהבתנו".

אולגה, אחותו הקטנה, ספדה: "היית אחי הגדול אבל בשבילי הייתי הרבה יותר מזה. לא משנה כמה זמן עבר מאז שדיברנו, תמיד ידעתי שאני יכולה להתקשר אליך, לשמוע קול מוכר ולהרגיש שהכל בסדר. קשה לי לחשוב שלא אשמע את הקול שלך יותר, אבל אני יודעת שכל מה שנתת לי יישאר איתי: הערכים שלך, האהבה שלך והדרך שבה דאגת לאנשים שאהבת. 29 שנים זה מעט מדי זמן לאדם שהיה לו כל כך הרבה לחוות וחלומות להגשים. תמיד כוונת ליותר ועכשיו אתה הכי גבוה שיש. מבטיחה לשמור על הזיכרון שלך חי ולספר עליך ועל האדם המיוחד שהיית".

הלוויתו של רס
מאות נענו לקריאת המשפחה והגיעו לחלוק כבוד אחרון | צילום: עומר מוזר
יונה יהב וטטיאנה ג'ון בהלוויתו של אלכס פילין ז
יונה יהב וטטיאנה ג'ון בהלוויתו של אלכס פילין ז"ל | צילום: עומר מוזר

רס"ר שראל לוי, מפקדו הישיר, ספד: "אלכס, חבר יקר, אח לנשק. חבריך לצוות באו הישר מפעילות בלבנון, שם חלקו לך כבוד אחרון במקום בו נפלת". הוא סיפר כי אלכס היה "המילואימניק שכל צוות היה רוצה, לוחם ושף. אנחנו זכינו. לא מדובר רק במקצוען עם ידי זהב, אלא גם עם לב זהב. אלכס היה צעד קדימה בלחשוב על חברים, היה שקט וצנוע. רק לאחר נפילתו חבריו גילו שנבחר מצטיין הנשיא ויש לו X על הנשק. על שני דברים הוא דיבר המון ועם ברק בעיניים: המשפחה ובעיקר אמילי והמלחמה באוקראינה".

לוי פרץ בבכי והקריא הודעה שקיבל מפילין רק לפני שבועות ספורים: "אני בא לעדכן אותך שאשתי שוב הולכת לטוס. לא מבקש לשחרר אותי כי ענייני הילדה כבר מסודרים אבל כן אשמח אם תתחשבו ביציאות". "המסירות שלך הייתה מעל הכל", המשיך לוי, "גם ביום נפילתך התנדבת להגיע מהבית ולצאת לפעילות כדי שחבר אחר יוכל לצאת לאירוע. תמיד היית שם ותמיד עם חיוך בלתי נשכח".

שלומי נבון, חברו לעבודה של פילין, סיפר ל"רדיו חיפה": "סשה היה מקצוען אמיתי, איש עם ידי זהב, לב גדול. הצוות מאוד אהב אותו, איש רגוע, שקט, ניהל סרוויסים. פספוס. אני במילואים בעצמי בסוריה. זה היה הלם, לא נתפס, עד עכשיו לא נקלט. הזוי. הייתי רוצה שיזכרו את הרוגע, קור הרוח שלו".

הלוויתו של רס
הלוויתו של רס"ר אלכס פילין ז"ל | צילום: עומר מוזר

פילין עלה לישראל במסגרת תוכנית נעל"ה ולמד בכפר הנוער אלוני יצחק. בהמשך עבר להתגורר בבית של בנג'י ברעננה, בית לחיילים בודדים. הוא רצה להתגייס ליחידה מובחרת אך לא התקבל מטעמי סיווג ביטחוני, ולבסוף שירת בנח"ל. באפריל 2018 קיבל את אות מצטיין הנשיא מנשיא המדינה דאז רובי ריבלין לאחר שסיכל פיגוע.

ביום רביעי שעבר בסביבות השעה 17:00, הכוח שבו הוא לחם, מחפ"ק סגן מפקד אוגדה 36, פעל רגלית במרחב נהר הליטני. מתחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל, עולה כי ככל הנראה מדובר במטען אויב, בעוד ששאר פרטי האירוע מתוחקרים. סגן מפקד האוגדה ומג"ד במילואים באגד הובלה 556 נפצעו באורח בינוני. לאחר מכן, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי תשתיות טרור במרחב. בצה"ל בודקים האם התקרית נגרמה ממטען צה"לי ומדובר בתאונה מבצעית או שמדובר במטען אויב.

פילין הותיר אחריו אישה וילדה כבת שלוש. המשפחה תשב שבעה ברחוב משעול חצב 10, כרמיאל. שעות ניחום אבלים: 12:00-08:00, 20:00-16:00. האלמנה תקבל מנחמים בין השעות 15:00-09:00.

הלוויתו של רס
הלוויתו של רס"ר אלכס פילין ז"ל | צילום: עומר מוזר