באירוע חגיגי במעמד אשכול רשויות מפרץ חיפה, עיריית חיפה ורשויות נוספות, לצד נציגי משרדי הממשלה, הושק פורום 53 הרשויות בצפון. המהלך נועד בין היתר למנף את מסדרון ה-IMEC, המחבר בין הודו, המזרח התיכון ואירופה, לטובת צמיחה כלכלית, חדשנות ופיתוח אזורי

בצעד תקדימי, 53 ראשי רשויות בצפון הארץ, מחיפה ועד עמק בית שאן, התאחדו ביום חמישי האחרון להשקת פורום שיקדם שיתוף פעולה אזורי.
על רקע ההתפתחויות האזוריות ובהן הסכמי אברהם וקידום מסדרון ה-IMEC, המחבר בין הודו, המזרח התיכון ואירופה, הקמת הפורום היא ציון דרך משמעותי בשיתוף הפעולה האזורי בישראל, ומטרתו לחזק את מעמדו של הצפון כשער הישראלי לקישוריות האזורית, לקדם שיתופי פעולה בין הרשויות המקומיות ולמנף את ההזדמנויות הגלומות במסדרון לטובת צמיחה כלכלית, חדשנות, תעסוקה ופיתוח אזורי, לרווחת תושבי הצפון ומדינת ישראל כולה.
את הפורום ייסדו במשותף אשכול רשויות מפרץ חיפה, אשכול כנרת עמקים, אשכול גליל עמקים, עיריית חיפה, עיריית בית שאן והמועצה האזורית עמק המעיינות. באירוע לקחו חלק ראשי רשויות מקומיות ונציגים ממשרדי הממשלה, בהם משרד חוץ, משרד הכלכלה, משרד הפנים, משרד האנרגיה, משרד התחבורה, משרד התקשורת, המשרד לשיתוף פעולה אזורי.
האירוע נפתח בחתימה על אמנת פורום הרשויות לקישוריות אזורית בישראל ולאחריה התקיים דיון משותף שעסק בשאלה כיצד יכולים משרדי הממשלה והרשויות המקומיות לפעול יחד לקידום צעדים שיחזקו את הצפון לאור ההזדמנויות על רקע מסדרון ה-IMEC ושיתוף פעולה אזורי בין הודו, המזרח התיכון ואירופה.

"אני רואה בהשקת פורום 53 הרשויות בקריית אתא רגע משמעותי עבור אזור הצפון", אמר יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא שאירחה את האירוע. "החיבור בין הרשויות מייצר לראשונה מסגרת פעולה אזורית רחבה שמקדמת שיתופי פעולה, מחזקת את הכלכלה המקומית ומייצרת מנועי צמיחה חדשים. מסדרון IMEC הוא דוגמה להזדמנויות אסטרטגיות שנפתחות, המחזקות את מעמד הצפון כמרחב צמיחה מרכזי למדינת ישראל. המהלך עתיד לייצר פוטנציאל אמיתי לעשרות אלפי מקומות תעסוקה, לצד חיזוק החוסן הכלכלי, הרחבת ההשקעות וקידום פיתוח אזורי לטובת כלל תושבי הצפון".
יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "היום אנחנו לא רק משיקים פורום חדש. אנחנו מניחים יסודות לשותפות אזורית חדשה, שתהפוך את חיפה והצפון למנוע צמיחה מרכזי של מדינת ישראל בעשורים הבאים. מסדרון ה-IMEC אינו רק מיזם של תשתיות ותחבורה. הוא הזדמנות אסטרטגית לייצר מקומות עבודה איכותיים, למשוך השקעות בינלאומיות, לחזק את הכלכלה המקומית ולשפר את איכות החיים של מיליוני תושבים. חיפה, כעיר המטרופולין, גאה להיות חלק מרכזי במהלך הזה. במשך עשרות שנים שימשה חיפה, ושימש האזור, שער של ישראל לעולם – עיר נמל, עיר של מסחר, מחקר, תעשייה, חדשנות ורב-תרבותיות".
דוד אבן צור, ראש עיריית קריית ים ויו"ר אשכול רשויות המפרץ: "הקמת פורום 53 הרשויות היא ביטוי לאמונה שהכוח של הצפון טמון בשיתוף פעולה. מפרץ חיפה והצפון הם מרחב של פסיפס אנושי ייחודי, והחיבור בין הרשויות יאפשר לנו למנף את ההזדמנויות שמביאים הסכמי אברהם ומסדרון ה־IMEC לטובת צמיחה, חדשנות ופיתוח כלכלי והפוטנציאל הוא אדיר".










