כתב אישום הוגש נגד שלושה תושבי חיפה כבני 20 עד 22 בגין התעללות בשני אנשים עמם היה מסוכסך אחד מהם. מיוחסת להם שורת עבירות בהן סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, חטיפה ושוד. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים נגדם

שרה מי מרום פרסום: 13:30 - 28/06/26
גבר מחזיק סכין | צילום (אילוסטרציה): Shutterstock
גבר מחזיק סכין | צילום (אילוסטרציה): Shutterstock

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שלושה צעירים, בני 22-20 מחיפה, בגין חטיפה ושוד באלימות ובאיומים של שני אנשים עימם היה מסוכסך אחד הנאשמים.

מכתב האישום, שהגישה עו”ד שיר שלום פרץ מפרקליטות מחוז חיפה (פלילי), עולה כי בעקבות סכסוך בין אחד הנאשמים לבין המתלוננים, החליטו הנאשמים לתקוף אותם. לשם כך המתלוננים הוזמנו לביתו של אחד הנאשמים, ולאחר שהגיעו, החלו הנאשמים לתקוף אותם באגרופים ובעיטות. בשלב מסוים שלף אחד מהם סכין ואיים על המתלוננים באמצעותו כדי שימסרו לידיו את מכשיר הטלפון שלהם. הנאשמים תקפו, הכו, וריססו אותם בגז מדמיע עד שהחזיקו ברשותם את שני הטלפונים.

במהלך התקיפה תלשו הנאשמים את התכשיטים שענדו המתלוננים וכן לקחו את הכסף המזומן שהיה ברשותם, כל זאת תוך איומים באלימות קשה ואף ברצח. הנאשמים אף גרמו למתלוננים לפתוח את אפליקציית הבנק שלהם, כדי לראות כמה כסף יש ביתרת העו"ש. כשגילו שלאחד המתלוננים 1,200 שקל בחשבון, החליטו לחטוף אותם, לכפות עליו למשוך את הכסף ולהעביר אותו לרשותם.

הנאשמים הכריחו את המתלוננים להתנקות ולהחליף בגדים, ולאחר מכן כפו עליהם בכוח ואיומים ללכת עימם עד לבנק, במרחק של כ-2 ק"מ מהדירה. הם איימו כי אם לא יעמידו פנים שהם חברים ויעשו כפי שנאמר להם, הנאשמים יהרגו אותם ביער. מתוך פחד, משך המתלונן את כל הכסף שהיה בחשבון הבנק שלו והעביר לידי הנאשמים. מיד לאחר מכן, זרק אחד הנאשמים את הטלפונים של המתלוננים מעבר לגדר סמוכה והוא וחבריו נמלטו מהמקום, כשהם משאירים את אותם פצועים וחבולים.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות רבות של שוד בנסיבות מחמירות, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, חטיפה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית ועוד, כל אחד על פי חלקו. הפרקליטות מבקשת את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים.