המסקנות של מסאי דגו אחרי הניצחון של מכבי חיפה על שריף טירספול ברורות: הניסיון של צ'ארון שרי שצריך להדביק את היתר, החולשה בהגנה בכדורים הארוכים ואיך משפרים את המצבים הנייחים. פרשנית "רדיו חיפה" מנתחת
מסאי דגו הגיע עם מכבי חיפה לגומלין מול שריף טירספול עם מסקנות ברורות ולמידה מטעויות. כמאמן צעיר יחסית, הוא לומד תוך כדי תנועה ובמועדון כה גדול זה לא פשוט. קשה ללמוד מניצחונות, אבל ההפסד בשבוע שעבר עשה משהו לדגו.

מכבי חיפה היתה הרבה יותר ניידת בהתקפה. החלפת המקומות בין השחקנים בחלק הקדמי, היתה הרבה פחות בנאלית בעיניי, וכשמשחק האגפים לא עבד ודברים נתקעו, גם אם הפעולות היו נכונות, אז השחקנים סיכנו את השער מרחוק. בפעם הראשונה זה נגמר בפעולה מושלמת של צ'ארון שרי ובפעם השנייה מחמוד ג'אבר עשה זאת עם שער בלתי נשכח. בין לבין, היה ניסיון טוב גם של חמזה שיבלי (אהבתי את החוצפה שלו במשחק), אבל במשחקים מן הסוג הזה, צריך יהיה לעשות זאת יותר.

ויש גם הרבה מה לשפר. מכבי היתה חשופה מאוד במשחק ההגנה שלה, בעיקר בכדורים הארוכים של שחקני שריף. לא פעם, שון גולדברג מצא את עצמו בתחרות ריצה מול בקלי וזה היה חסר סיכוי. בסיטואציה הזאת, במערך שלושה בלמים, שחקן אחד חייב לקחת את שחקן המטרה ושניים חייבים לחפות. אמש, זה לא קרה.
הסיטואציה הזאת גרמה גם לדולב חזיזה לבזבז המון אנרגיה ברדיפה אחרי שחקני יריב, יציאה מהעמדה שלו כדי לעזור ובסוף הקבוצה איבדה אותו בשל כך גם בחלק הקדמי. לדעתי, מערך של 3-4-3 היה עוזר לו במצב הזה. שלישיית בלמים שיכולה להשתלט על הכדורים הארוכים, חזיזה מראש נמצא בקישור אבל משחק על הכנף ולחץ מצד שחקני ההתקפה על מובילי הכדור של היריבה.

בשורה התחתונה, החילופים של מסאי דגו ניצחו את המשחק. מסאי הבין שכדי לשמור על קצב המשחק, לגרום להגנה של שריף לחשוב ולא לקבל מולם שחקנים שחוזרים על אותן פעולות, הוא צריך לגוון. מסאי דגו נתן לצעירים לשחק וזה חשוב, אבל בואו נגיד את האמת, אילו אופציות אחרות היו לו?. זו ממש לא סיטואציה רעה, להיפך. זה מבורך ואני שמחה לראות שחקנים צעירים משתלבים, בטח כאשר הם טובים. אבל חוץ מדין דוד, יתר השחקנים ההתקפיים היו מהפחות מנוסים.
אהבתי מאוד את המשחק של חמזה שיבלי. הוא לא חושש לקחת על עצמו וזה חשוב מאוד. מחמוד ג'אבר נכנס חסר ביטחון ודווקא בפעולה של השער, הכל חזר אליו. כשהכל התחבר גם אריק שורנוב הרגיש נוח. מי שחיבר את כל זה, לדעתי, הוא צ'ארון שרי. הניסיון שלו, היכולת, העמידה בלחץ היא משהו מדבק והשחקנים הצעירים של מכבי חיפה צריכים את הדבק הזה להמשך.

כל זה, לא יספיק לשלב הבא. מסאי דגו יצטרך לדעת ללמוד גם מניצחונות ובמחינתו זה עדיף. סלובן ברטיסלבה יריבה איכותית. עלי מוחמד אחד, כספית ככל שיהיה, שהחזיק לבד את האמצע, לא יוכל לעשות זאת שוב בשלב הבא. זה יהיה משחק אחר לגמרי, גם ברמת האגרסיביות וההוצאה לפועל. שחקנים כמו דיא סבע, ליאור רפאלוב ואחרים לא מאיימים מספיק ופחות דומיננטיים, ניכר שמכבי מתקשה. אני מקווה שפייר קורנו ירגיש טוב, יחזור לעמדת המגן השמאלי, ואז הקבוצה תרוויח גם את דולב חזיזה.

מילה לסיום על הקרנות. פרט לקרן אחת מושלמת, היו למכבי לא מעט קרנות במשחק והיא לא ניצלה אותן. היא לא הגיעה מוכנה בנושא הזה. אשתקד, מכבי הכריעה הרבה משחקים בשלבים הללו ובכלל במצבים נייחים. יכול להיות, שאחד כזה, יכול לסדר לה שער חוץ יקר בברטיסלבה. כשיש לך את צ'ארון שרי, זה אפילו קל יותר, רק להשתמש בו נכון.















