סרטה של מורין אוחיון, בוגרת מגמת הקולנוע בבית הספר עירוני ה' על אחותה עדן ליז אוחיון ז״ל שנרצחה במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, התקבל לפסטיבל סרטים בינלאומי בקרואטיה שיתקיים בספטמבר. לפסטיבל התקבלו 35 סרטי תלמידים מרחבי העולם

חגית הורנשטיין, אודיה שווץ פרסום: 10:22 - 29/07/24
מורין אוחיון וציור הקיר המנציח את אחותי עדן ליז אוחיון, את בן הדוד ירין אפריים וחברו אוראל אבוחצירה | צילום: מתוך הסרט
מורין אוחיון וציור הקיר המנציח את עדן ליז אוחיון, ירין אפרים ואוראל אבוחצירה שנרצחו בנובה | צילום: מתוך הסרט

עדן ליז אוחיון הייתה מנהלת בר במסיבה, חלק מצוות של שלושה מנהלים מחברת דרים בר, של בן דודה אלירן אפריים. שני המנהלים האחרים היו בן דודה ירין אפרים, אחיו הצעיר של הבעלים וחבר טוב שלה אוראל אבוחצירה, שנרצחו אף הם במסיבה. כל השלושה מונצחים על קיר בעסק של ירין.

בסרט שיצרה מורין אוחיון, בוגרת מגמת הקולנוע בבית הספר עירוני ה', על אחותה עדן ליז אוחיון ז״ל שנרצחה במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, היא מתעדת את המפגש הראשון שלה עם ציור הקיר. סרטה של אוחיון התקבל לפסטיבל סרטים בינלאומי בקרואטיה שיתקיים בספטמבר. לפסטיבל התקבלו 35 סרטי תלמידים מרחבי העולם.

עדן היתה חלק משלישייה, בת יחידה ושני בנים, שהגיעו בהריון טבעי ומורין, יוצרת הסרט, היא אחותם הקטנה. מהסרט ניתן ללמוד עד כמה היא אהבה ילדים, על הנתינה הגדולה שלה. אמה מספרת שבסביבתה של עדן לא היה ילד מנודה סביבה, תמיד דאגה לכולם, גם לילדים הלא פופולריים. היא היתה ילדה ונערה שכל הזמן צחקה, אהבה את החיים והיתה מלאת פשן לחיים שלא ניתן לתיאור.

מורין אוחיון עם אחותה עדן ליז אוחיון ז"ל | צילום: אלבום משפחתי
מורין אוחיון עם אחותה עדן ליז אוחיון ז"ל | צילום: אלבום משפחתי

להפקת הסרט היו שותפים הנהלת בית הספר, הצוות החינוכי, מושיקו הקמן מרכז מגמת הקולנוע והמורה אדי בן אהרון והיועצת ליאת דולב שעבדו מאחורי הקלעים, בעיקר כדי לתמוך באוחיון ולסייע לה במציאת הכוחות הנפשיים בהפקת הסרט המורכב.

חגית לוי, מנהלת עירוני ה': ״מורין סיימה את עירוני ה׳ הקיץ והסרט שיצרה עזר לה במעט לעבד את הכאב והאבל. צוות מורי המגמה והיועצת תמכו ועטפו אותה באהבה רבה לאורך השנה כולה. מגמת הקולנוע שלנו היא מרחב בטוח המאפשר לתלמידים לשתף בכנות בסיפורם האישי. מכאן גם ההצלחה של סרטי הבוגרים בזירה הארצית והבינלאומית״.