בדיקות שבוצעו בשני המטופלים ששבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שללו את החשד כי הם נדבקו באבולה, ונכון לעכשיו אין אף מקרה מאות בישראל. משרד הבריאות הודיע כי הוא ממשיך לעקוב אחר הנושא ומבצע היערכות מערכתית לכל תרחיש אפשרי

שרה מי מרום פרסום: 14:38 - 23/06/26
מעבדה, בדיקת דם | צילום (אילוסטרציה): Shutterstock
מעבדה | צילום (אילוסטרציה): Shutterstock

משרד הבריאות עדכן כי בהמשך לבדיקות שבוצעו בימים האחרונים, התקבלו תוצאות שליליות לאבולה בנוגע לשני האנשים שהיה לגביהם חשד כי חלו באבולה, לאחר ששבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. אחד מהם אושפז בבידוד בבית החולים רמב"ם והאחר אושפז בבית החולים שיבא.

בהודעת המשרד נכתב כי "הבדיקות בוצעו בהתאם לנהלים המקצועיים ולהנחיות הבינלאומיות המקובלות להתמודדות עם מחלות מידבקות בעלות סיכון גבוה", והדי השניים "ממשיכים לקבל טיפול רפואי בהתאם למצבם".

המשרד הדגיש כי נכון לעכשיו לא אובחן בישראל מקרה מאומת של אבולה, וציין כי מדובר במחלה שאינה מועברת באוויר, והדבקה מתרחשת במגע ישיר עם אדם חולה בעל תסמינים או עם דם, נוזלי גוף או הפרשות.

עוד נכתב כי המשרד "ממשיך לעקוב באופן שוטף אחר התפרצות האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה, ומקיים היערכות מערכתית לצורך הבטחת מוכנות מיטבית של מערכת הבריאות לכל תרחיש אפשרי. משרד הבריאות שב וקורא לציבור להימנע מנסיעות לא חיוניות לאזורים שבהם קיימת תחלואה פעילה באבולה. נוסעים השבים מאזורים אלה ומפתחים חום או תסמינים חריגים בתוך 21 ימים ממועד החזרה מתבקשים להישאר בבית, להימנע ממגע עם אחרים וליצור קשר טלפוני עם מוקד קול הבריאות בטלפון *5400. המשרד ימשיך לעדכן את הציבור ואת הצוותים הרפואיים ככל שיידרש".