אם היו מציעים לסיגל בראל לפני כמה שנים להשתתף בתחרות יופי, היא היתה מסרבת. היום, לטענתה, העידן שאנחנו חיים בו, מתקדם יותר, צעיר יותר, כולן מודעות למראה ולטיפוח. בשבוע הבא היא תתמודד על התואר מלכת היופי והאופי לשנת 2024, בקטגוריית הסבתא היפה ביותר והיא לא מסתירה את שאיפתה לחזור לחמשת ילדיה וששת נכדיה אוחזת בתואר. תמיכה בלתי צפויה היא קיבלה מראש עיריית טירת כרמל, שפרסם פוסט בעמוד האינסטגרם הפרטי שלו

בתיה גלעדי פרסום: 13:09 - 20/09/24
"היום ה-40 זה 30, ה-50 זה 40", סיגל בראל, מתמודדת על תואר הסבתא היפה בישראל | צילום: עצמי
"היום ה-40 זה 30, ה-50 זה 40", סיגל בראל, מתמודדת על תואר הסבתא היפה בישראל | צילום: עצמי

היא אמא לחמישה ילדים. הגדול בן 33, הקטן בן 8 וחצי. יש לה גם שישה נכדים. הגדול בן 8 וחצי והקטן תינוק. בדיוק באותו יום שהיא ילדה את בן הזקונים, באותו בית חולים, ילדה בתה את בנה הבכור שהוא גם הנכד הראשון.

היא סיגל בראל, אם חד הורית בת 53 מטירת כרמל, ובשבוע הבא היא תתמודד על התואר מלכת היופי והאופי לשנת 2024, בקטגוריית הסבתא היפה ביותר. מאות נשים נרשמו לתחרות ולאחר סינון קפדני נבחרו 25 נשים מכל רחבי הארץ וכמו כולן, היא גם תתמודד על תואר חביבת הקהל. זו הפעם השנייה שהתחרות תתקיים בארץ, בעיר הדרומית אשדוד והמנצחת תייצג את ישראל בתחרות בין לאומית.

הדבר האחרון שאפשר לומר עליה זה שהיא נראית כמו סבתא. יופייה עוצר נשימה. כשאמרתי לה זאת היא השיבה: ״כן, אני יודעת שאני לא נראית סבתא ולא נראית בת 53. זו גנטיקה שלקחתי מאבא שלי, הוא ממוצא לבנוני ויש לו גנים טובים. הוא גם נראה מאוד צעיר לגילו״.

בראל עוסקת בתחום היופי אבל מגדירה את עצמה כמי שיותר דואגת לבית, לילדים, ״זה במקום הראשון״, היא אומרת. אנחנו מדברות כשהנכדים נמצאים בבית, אבל בראל מתגאה שהם ילדים טובים שלא יפריעו לסבתא, ״הם אוהבים לבוא אליי מאוד, אני סבתא עוטפת ומחבקת ומשתדלת להיות שם עבורם״.

בבית מתגוררים שלושה ילדים. "שני הגדולים, הבכור וילדה בת 28 שיש לה חמישה ילדים, היא לא דתיה והיא מודל לחיקוי שלי, כבר לא גרים איתי. חן שהיא זמרת בת 21, שלו בת 16 וחצי ורויאל הקטן שילדתי אותו בגיל 45, מתגוררים איתי".

חמשת נכדיה של סיגל בראל | צילום: אלבום משפחתי
חמישה מתוך ששת נכדיה של סיגל בראל | צילום: אלבום משפחתי

איך זה לגדל בן ונכד בני אותו גיל?

״מדהים, מדהים. הם כמו תאומים. הייתה פעם כשהנכד שלי התחיל לקרוא לי סבתא, אז גם רויאל רצה לקרוא לי סבתא. היום הוא שואל למה אני לא בתחרות של האמהות אלא בשל הסבתות. הוא מאוד קשור אליי, ילד שמחובר לאמא״.

איך הגעת לתחרות?

״חברות שלי ראו את התחרות בפייסבוק, שיש דרישה לסבתות והתחילו לתייג אותי. גם אני המשכתי עם התיוגים ושכנעו אותי שכדאי לי. בהתחלה לא כל כך רציתי אבל הכניסו אותי לזה ונסחפתי איתן. התחלנו לפני שלושה חודשים, זה התחיל מאודישנים של אלפי אנשים ומצאתי את עצמי עולה לשלב הגמר יחד עם עוד 24 מתמודדות סופיות. מאז אנחנו כל הזמן במדידות ובמפגשים״.

מה הילדים והנכדים אומרים על התחרות?

״הם מפרגנים מאוד. אני אומרת להם שגם אם לא אזכה מדובר בחוויה נפלאה. הכרתי נשים, היינו במפגשים, בטיול, בחזרות. הכרנו את המשפחות, נהיינו מעצמה נשית. כולן מהממות אחת אחת וכולן מפרגנות אחת לשנייה. הכרתי חברות״.

סבתא בת 53. סיגל בראל | צילום: עצמי
"מגיל קטן אהבתי במות, אהבתי משחק. אם ייצא מזה משהו, אשמח מאוד. סבתא סיגל בראל | צילום: עצמי

"בעבר שלי הייתי ילדת פלא, זמרת, הייתי גם בלהקות אירועים״

בעבר, אם היו מציעים לה להשתתף בתחרות יופי, למרות נתוניה המשכנעים, בראל היתה מסרבת. ״אנחנו בעידן מתקדם שהסבתות של היום מיוחדות, הן לא הסבתות של פעם", היא אומרת ומוסיפה, "אם היית אומרת לי פעם על תחרות כזו הייתי אומרת 'לא', אבל היום אנחנו בעידן מתקדם, צעיר יותר. היום ה-40 זה 30, ה-50 זה 40. לכולן יש מודעות לאיך הן נראות. פעם הנשים לא היו כאלו, היום זה אחרת. תראי, לא תכננתי ללכת לתחרות כזו אבל כשנכנסתי גיליתי שזו העצמה נשית, שיש יופי בכל גיל וגם בגיל שלנו מותר״. 

את חולמת שיצא מזה משהו מעבר לתחרות?

״בעבר שלי הייתי ילדת פלא, זמרת, הייתי גם בלהקות אירועים. הבת שלי ירשה את זה ממני, היא גם זמרת מדהימה. בכל מקרה, מגיל קטן אהבתי במות, אהבתי משחק, אהבתי את הדברים האלה. אם ייצא מזה משהו, אני אשמח מאוד וגם אם לא – לקחתי איתי הרבה דברים לדרך, הרבה תובנות של החיים״.

הזוכה תיסע לייצג את המדינה בתחרות בין לאומית.

״כן, זו תחרות יופי ואופי, הם בוחנים גם אישיות. את צריכה להציג את עצמך, להגיד מה המוטו שלך. שלי זה כמו בשיר ׳לכי עכשיו לזרוח כמו שמש, יש לך כנפיים תעופי רחוק׳. אני תמיד מזכירה לעצמי שתמיד אוכל להגשים את עצמי ולהיות שלמה עם מה שאני אוהבת״.

מפנטזת על זכיה? 

״אני מקבלת הרבה פרגונים שאני יכולה להביא הכתרה של משהו – מלבד הזוכה בתואר הראשי יש עוד תארים. יהיו כמה זכיות ובפייסבוק ובאינסטגרם יש לנו תחרות שמי שמקבלת הכי הרבה לייקים תהיה חביבת הקהל, אז אשמח אם יצביעו. אבל גם אם לא אזכה, זו חוויה".

ראית את הפרסום בעמוד הפרטי של ראש העיר דודו כהן ובדף העירייה? 

״בטח שראיתי, זה נורא מרגש כל הפרגון הזה, אהבת חינם. אין לנו היכרות אישית אבל הוא מצא לנכון לפרגן לתושבת העיר. זה מאוד יפה מצידו ואני מודה לו על כך, גם הגבתי לו בפוסט והודיתי כמובן״.

תמיכה מראש העיר. הפוסט בעמוד הפרטי של דודו כהן
תמיכה מראש העיר. הפוסט בעמוד הפרטי של דודו כהן