בפעם השנייה בתוך שנה, שילדי גן סתוונית במדרגות שמואל 22 בהדר, סובלים ממטרד קשה – עקיצות פשפשים וברחשים בגלל פגר חיה שמפיץ ריח חריף. כל הניסיונות לגרום לעירייה לטפל במפגע נענו עד כה באטימות. "אמרו לי שלא יבואו לפני שהגננות ימצאו פיזית את הפגר", אומרים בייאוש הורים לילדה בגן, "די להתנערות. זה מפגע תברואתי שחייב טיפול מידי". מהעירייה נמסר: "סוכם כי כבר מחר (שלישי) תתבצע בגן בדיקה מקיפה על מנת לאתר את מקור הריח וביום שישי תתבצע הדברה"

הורים לילדי גן סתוונית במדרגות שמואל 22 בהדר, מיואשים מעיריית חיפה ומהתנערותה מטיפול במטרד שמדיר את מנוחת ילדיהם.
"בגן של הבת שלי יש שוב מתקפת פשפשים, ברחשים וריח חריג של פגר", אומרת ענבל קוטיק, "ואנחנו ההורים פונים שוב ושוב לעירייה אבל במקום לטפל במפגע, בעירייה מתנערים מאחריות ומבקשים מהגננות למצוא בעצמן את מקור הבעיה לפני שבכלל יגיעו לבדוק. בינתיים הילדים והצוות סובלים".
קוטיק אומרת שזה לא מקרה ראשון, "גם בשנה שעברה הילדים והצוות חזרו הביתה עם עקיצות וגירודים, ורק אחרי שלושה חודשים של תלונות, שיחות חוזרות ונשנות והגעה שלנו ההורים למקום כדי להראות את המצב – הרגליים היו מלאות פשפשים תוך פחות מעשר שניות – בוצע טיפול וגם הוא היה חלקי. והנה, שנה אחרי, אותו סיפור בדיוק".
ברונו אוליבה, בן זוגה של קוטיק, מחזק את גרסתה ואומר: "בשנה שעברה לקח לעירייה מעל חודשיים להדברה אחת. הגננת התלוננה על פגר לפני שבוע פלוס, על פשפשים כבר לפני חודש פלוס. אני פניתי לפני יותר משבועיים למוקד והתלוננתי על פשפשים ובשבוע שעבר על הפגר".
ומה ענו לך?
"העירייה אמרה לי שהם לא יבואו לפני שהגננות ימצאו פיזית את הפגר, כנראה כולם תתרנים שם. בפעם הקודמת נדרשו מעל חודשיים של פשפשים ועקיצות עד שהם הגיעו. ירדתי בעצמי וצילמתי את הרגל שלי משחירה תוך עשר שניות מכמות הפשפשים. התשובות של העירייה הזויות מדי להשאיר את זה כך תלוי באוויר".
וקוטיק מוסיפה: "אמנם עוד רגע השנה מסתיימת, אבל המתחם ממשיך לפעול עם קייטנות. ולא מדובר בגן אחד אלא במתחם של כמה גנים, והילדים שלנו לא אמורים לבלות את הקיץ בין פשפשים ועקיצות. די להתנערות. זה מפגע תברואתי שחייב טיפול מידי".
מעיריית חיפה נמסר: "עם קבלת הפנייה, הנושא נבדק מול הגננת והגורמים המקצועיים הרלוונטיים, וסוכם כי כבר מחר (שלישי) תתבצע בגן בדיקה מקיפה על מנת לאתר את מקור הריח. בנוסף, ביום שישי הקרוב תתבצע הדברה נגד חרקים בשטח הגן, בזמן בו לא יימצאו בו ילדים כלל, על מנת לשמור על בטיחותם. עד לפתרון הנושא באופן מלא, יישהו הילדים בחצר אחרת במתחם הגן. הודעה בנושא תימסר עוד הערב להורי הילדים על ידי מנהלת הגן. עיריית חיפה רואה חשיבות רבה בשמירה על סביבת לימודים בטוחה, נקייה ונעימה עבור הילדים והצוותים החינוכיים".













