בתחרות היצירה הצעירה שנערכה עם סיומו של פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, זכו חמש בוגרות מגמת קולנוע בתיכון עירוני ה' בפרס "הסרט החיפאי הטוב ביותר" עם סרטן לזכרו של סרן אושרי משה בוצחק ז"ל, שנפל במלחמה. עדי הירשלר, מיוצרות הסרט: "התרגשתי מאוד. גאה להיות חלק מצוות בוגרים שהביא תוצר מכבד ומרגש"

חגית הורנשטיין פרסום: 14:00 - 16/01/25
כרזת הסרט
כרזת הסרט "אושרי"

ההתרגשות גדולה נרשמה בקרב תלמידי מגמת הקולנוע של בית הספר עירוני ה' בחיפה, ויש להם סיבה טובה: הסרט "אושרי" שיצרו חמש בוגרות המגמה, עומר יצחקי, עדי הירשלר, אלה גרינברג, עדן פסין וליאן אבן צור, זכה בפרס הסרט החיפאי הטוב ביותר בתחרות היצירה הצעירה במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה.

תחרות היצירה הצעירה שנערך אתמול (רביעי) סגרה את פסטיבל הסרטים. השנה התמודדו בתחרות למעלה מ-100 סרטים של בוגרי מגמות תקשורת מרחבי הארץ, אך רק 16 סרטים, עלילתיים ודוקומנטריים, עלו לשלב הגמר וכאמור סרטן של בוגרות עירוני ה' זכה.

הסרט הדוקומנטרי "אושרי" מספר על סרן אושרי בוצחק ז"ל, תושב קריית שמואל שנהרג בקרב ברצועת עזה בתחילת המלחמה. ארוסתו רביד דמתי יוצאת למסע הכרה בארוסות צה"ל, במה שלימים יקרא "חוק הארוסות" ויאושר בכנסת. השופטים חן שלח, אורי קלאוזנר וקרנית מנדל, ציינו בנימוקיהם לבחירת הסרט כי הוא "מעלה נושא חשוב של מעמדן של ארוסות לחללי צה"ל ועושה זאת באמצעות סיפורו המרגש של אושרי ז"ל", וכי הצגת הסיפור נעשה באופן מהודק ובצורה מקצועית.

מימין: משה הקמן, עדי הירשלר, רביד דמתי (ארוסתו של אושרי בוצחק ז
מימין: משה הקמן, עדי הירשלר, רביד דמתי (ארוסתו של אושרי בוצחק ז"ל) ועומר יצחקי | צילום: אלבום פרטי

עדי הירשלר, לקחת חלק בצוות ההפקה של הסרט. ספרי על התחושות אחרי הזכייה.

"כבוגרת מגמת התקשורת של עירוני ה', התרגשתי מאוד לזכות בפרס על הסרט 'אושרי' לזכרו של אושרי בוצחק ז"ל. אחרי שנה עצובה כל כך, ובעיצומה של תקופה משמעותית לפני הגיוס, היה מרגש לעסוק בנושא שנוגע בלב החברה הישראלית. אני גאה להיות חלק מצוות בוגרים, עומר יצחק, אלה גרינברג, עדן פסין וליאן אבן צור בליווי ותמיכה של צוות המגמה, שהביא תוצר מכבד ומרגש, וליווה את משפחת בוצחק ואת סיפורו של אושרי ז"ל, קצין נערץ, וארוסתו רביד, שנלחמה על חוק הארוסות בכנסת. יהי זכרו ברוך".

לאורך השנים זכו בוגרי המגמה במספר פרסים בפסטיבל הסרטים, ובכלל, בית הספר רשם הישגים רבים כשסרטי בוגרים הוצגו בפסטיבלים ברחבי העולם. רק בקיץ האחרון הוצג בפסטיבל בקרואטיה סרטה של הבוגרת מורין אוחיון, לזכרה של אחותה עדן ליז אוחיון ז"ל, שנרצחה במסיבת הנובה. ומי שמנצח על התזמורת הזו ב-7 השנים האחרונות הוא משה (מושיקו) הקמן, רכז המגמה.

הקמן, איך זה מרגיש שתלמידות שלך זוכות בפרס מכובד שכזה?

"אנחנו מתרגשים על הזכייה בפרס היוקרתי וגאים בתלמידי המגמה שיצרו ברגישות רבה את הסרט תוך התמודדות אישית מטלטלת עם השכול, ומתוך הבנה של חשיבות הסרט כמפעל הנצחה וזיכרון".

שתף קצת על תהליך העבודה על הסרט והליווי של התלמידות.

"אחד האתגרים המורכבים ביצירת סרט ההנצחה היה התמודדות עם השכול מקרוב. הביקור הראשון בבית המשפחה לווה ברגעי שבירה שבמהלכם המשפחה עטפה את התלמידים וגורמי המקצוע בבית הספר העניקו תמיכה וליווי בנושא. אני כמובן נכחתי במפגש הראשון, וגם לי באופן אישי היה מורכב, הרי הסרט נעשה זמן קצר לאחר נפילתו".

מרגש.

"מאוד מאוד מאוד. זה אחד הסרטים היותר מורכבים שליוויתי מבחינת המעטפת לתלמידות. תודה מעומק ליבנו למשפחת בוצחק ולרביד דמתי ארוסתו של סרן אושרי משה בוצחק ז"ל".

יוצרי הסרטים שעלו לגמר התחרות | צילום: פרטי
יוצרי הסרטים שעלו לגמר התחרות | צילום: אלבום פרטי
ההודעה על הזכייה בפרס הסרט החיפאי הטוב ביותר
ההודעה על הזכייה בפרס הסרט החיפאי הטוב ביותר